Reklama w Internecie hipermarketów

Posted on

Reklama w Internecie

Reklama w Internecie

Obecnie coraz większą rolę w gospodarce Polski odgrywają hipermarkety. Są to potężne obiekty handlowe, których największą zaletą, z punktu widzenia klientów, jest fakt, że można tam kupić produkty z bardzo wielu kategorii. Wiele produktów dostępnych w jednym miejscu to zaleta, której nie może zastąpić żadna inna. Wygoda jest tym, co klienci bardzo cenią. Ale ponieważ hipermarkety są tak popularne, jest między nimi rywalizacja. Konkurencja prowadzi do tego, że muszą się one coraz intensywniej reklamować. Wykorzystują do tego telewizję, internet, przestrzeń miejską, a także prowadzą działania w ramach marketingu bezpośredniego – w tym dystrybucję gadżetów reklamowych. Do metod coraz popularniejszych zalicza się reklama prowadzona w przestrzeni internetowej. Jakie konkretnie metody w ramach tej reklamy wykorzystują hipermarkety?

Po pierwsze, stosują one metodę polegającą na wysyłaniu do ludzi – potencjalnych klientów – maili reklamowych. Maile te zawierają często treści bardzo konkretne, jak ceny poszczególnych produktów dostępnych w danym hipermarkecie. Mogą też być natury ogólniejszej, m. in. obejmować opis ogólnych działań danego hipermarketu, jego ofertę, a nawet historię.

Ale reklama w Internecie to również reklama na portalach społecznościowych, jak np. Facebook. Portale takie są bardzo popularne w dzisiejszych czasach, stąd też nie można się dziwić, że hipermarkety, tak jak wiele innych dużych firm, prowadzą na nich intensywne działania reklamowe, niemalże bez przerwy.

Dalej, reklama w Internecie obejmuje promocję poprzez inne strony internetowe. Jak może to wyglądać? Otóż reklama danego hipermarketu może „otwierać się” po kliknięciu na jej fragment, umieszczony w pewnym miejscu na stronie internetowej. Oczywiście wymaga to zgody danej strony internetowej. Zwykle jednak hipermarkety za taką reklamę płacą, a zatem jest to współpraca korzystna dla obu stron.

W rzeczywistości Reklama w Internecie jest o wiele bardziej obszerna, niż może to wynikać z powyższego opisu. Obejmuje o wiele więcej metod działania. Powyższe przykłady wymieniono, ponieważ są one najpopularniejsze, zarówno w działaniach hipermarketów, jak i wielu innych firm na rynku.

Tags: , ,